تاثیر رنگ در فروش چیست؟ با کمک رنگ ها روی مشتریان تاثیر بگذارید

اغلب فروشندگان نمی دانند که رنگ ها چه تاثیر عجیب و فوق العاده ای بر فروش آنها دارد. رنگ ها به صور...

تاثیر رنگ در فروش چیست؟ با کمک رنگ ها روی مشتریان تاثیر بگذارید

اغلب فروشندگان نمی دانند که رنگ ها چه تاثیر عجیب و فوق العاده ای بر فروش آنها دارد. رنگ ها به صورت ناخودآگاه بر ما تاثیر می گذارند و به همین جهت است که می گوییم و تاکید می کنیم که خرده فروشان در طراحی دکوراسیون داخلی مغازه و ویترین به رنگ ها توجه ویژه ای کنند. وقتی مشتری از حضور در یک مغازه لذت می برد و در آنجا احساس راحتی می کند، هر بار که بخواهد به خرید برود، حتما از مغازه ای که برایش حس خوبی به یادگار گذاشته، دیدن کرده و کالایی که نیاز دارید را خریداری می کند.

همچنین اگر برای کسب و کار خود یک سایت و فروش آنلاین دارید، بهتر است در رنگبندی و چیدمان رنگ های به کار رفته شده در چیدمان قالب سایت و عکس های سایت؛ دقت و حساسیت بالایی را خرج کنید و بهتر است تا در این زمینه کمی مطالعه کنید و از اطلاعات برخی از افراد آگاه در این زمینه نیز استفاده نمایید.

اگر تا به امروز، دنیای رنگ ها را در بازار کسب و کار جدی نمیگرفتید و گمان میکردید در پشت پرده آنها هیچ حقیقتی و جذابیتی وجود ندارد، بهتر است در نگرش خود تجدید نظر کرده و با کمک رنگ ها روی مشتریان تاثیر بگذارید. ما در این مقاله قصد داریم چندین رنگ اثرگذار بر مشتری را به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

رنگ قرمز
قرمز از جمله رنگ هایی است که باعث جلب توجه می شود. حتما خود شما نیز تجربه نگاه کردن به ویترین هایی را که در آنها رنگ قرمز به کار برده است، دارید.
رنگ قرمز می تواند مشتری را برای گرفتن یک تصمیم آنی و سریع، تشویق کند؛ هیچ رنگی مانند رنگ قرمز در این حوزه به خوبی عمل نمی کند. البته در به کار بردن این رنگ نباید زیاده روی کرد؛ تعادل همان چیزی است که باعث می شود، رنگ قرمز کار خود را به خوبی انجام داده و مشتری برای ورود و خرید تشویق شود.

مطلب مرتبط: 9 نکته کوچک اما بشدت مهم و تاثیر گذار بر فروش مغازه داران

رنگ آبی
آرام بودن رنگ آبی بر کسی پوشیده نیست و همین خاصیت برخی فروشندگان را به اشتباه می اندازد که نکند رنگ آبی باعث کاهش فروششان شود. آبی از جمله رنگ هایی است که قدرت بالایی بر ایجاد آرامش، ثبات و امنیت دارد. این رنگ، یکی از رنگ های محبوب برای شرکت های بیمه است. در جاهایی که نیاز است محصولی گران قیمت به فروش برود، رنگ آبی باعث اطمینان خاطر در مشتری شده و او برای خرید تشویق می شود.

موضوع دیگری که خوب است در رابطه با رنگ آبی مورد توجه قرار دهید، کاهش استرس است. وقتی مشتری در یک فضای بدون استرس قرار می گیرد، به راحتی می تواند خرید خود را انجام دهد.

رنگ سبز
یکی از زیباترین و آرامش بخش ترین رنگ هایی که می توان در طبیعت مشاهده کرد، رنگ سبز است. این رنگ نماد محصولات ارگانیک و محصولات سازگار با محیط زیست است. کسب و کارهای که در حوزه های بالا فعالیت می کنند بهتر می توانند از فواید این رنگ بهره ببرند و میزان فروش خود را زیاد کننند.

خوب است بدانید که رنگ سبز باعث تقویت خلاقیت و تخیل در افراد می شود. اگر می خواهید مشتری تان را به سمت خاصی هدایت کنید، به کار بردن این رنگ شما را به هدفتان می رساند. برای آنکه بتوانید مشتری را مخاطب خود قرار دهید، استفاده از این رنگ می تواند مفید باشد. رنگ سبز به آسانی قادر است توجه مشتری شما را به خود جلب کند و شما را به آنچه می خواهید برساند.

رنگ بنفش
بنفش نماد ثروت، اشرافیت و قدرت است. شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم در زمان گذشته حق نداشتند لباس هایی با رنگ بنفش به تن کنند. بنفش حس جسارت و جذابیت را در خود دارد؛ این جسارت و جذابیت با خلاقیت و معنویت پیوند بسیار نزدیکی خورده است. رنگ بنفش همان رنگی که بزرگسالان به آن توجه ویژه ای نشان می دهند. اگر اغلب مشتریان شما خانم هستند، از حضور مفید و موثر این رنگ نهایت بهره را ببرید.

اگر کسب و کارتان یک برند منحصر به فرد دارد، در طراحی آن از رنگ بنفش استفاده کنید. برخی شرکت ها و یا موسسه هایی که در حوزه سرمایه گذاری و یا آموزش کار می کنند، توانسته اند به کمک قدرت و نیروی پنهان شده در رنگ بنفش جایگاه ویژه ای را در ذهن مخاطب به دست آورند. این رنگ از جمله رنگ هایی است که باعث ایجاد حس رقابت و مسئولیت پذیری می شود.

رنگ سیاه
به رنگ سیاه با نفرت و کینه نگاه نکنید. این رنگ اگر در جای خود به کار برده شود، معجزه ها می آفریند. سیاه، رنگ قدرت است. کسانی که از این رنگ استفاده می کنند، حس تجملات و توجه به تجملات را در مشتری خود بیدار می کنند. این رنگ مناسب تمام کسب و کارهایی است که مشتریان آنها آقا هستند.

هر جایی که نیاز است آقایان تحت تاثیر قرار گرفته و برای خرید مشتاق شوند، تنها رنگ سیاه است که به کار برده می شود. کسی که می خواهد محصولش جادو کند، باید طلایی و سیاه را در کنار هم به کار ببرد.

رنگ نارنجی
نارنجی از آن دست رنگ هایی که به راحتی جلب توجه می کند. این رنگ اگر در کنار رنگ های دیگر به کار برده شود، بسیار جذاب و دوست داشتنی ظاهر می گردد. یکی از مزیت های به کار بردن این رنگ، ایجاد حسی سراسر شور و شوق و هیجان است.

وقتی مشتری به مغازه تان قدم می گذارد، اگر از رنگ نارنجی استفاده کرده باشید، مشتری توجهش جلب شده و به فکر فرو می رود. شادی آوری و ایجاد این احساس در مشتری از دیگر تاثیرات این رنگ است.

سخن پایانی

در این سری از مقالات فوت و فن مغازه داری شما را با دنیای رنگ ها آشنا کردیم، گمان میکنید تا چه میزان میتوانید روی مشتریانتان اثرگذار باشید؟ بنظرتان چند دقیقه یا چند ثانیه فرصت دارید تا به کمک رنگ ها روی آن ها اثر گذارید؟  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *